Wie zijn wij?

Wij van de Coöperatie Leren Anders Organiseren (LAO) geloven dat elke school of kindcentrum een systeemverandering kan realiseren. In onze dynamische coöperatie werken wij in de rol van professionele ‘facilitators’ met veel ervaring en toegang tot (wetenschappelijke) bronnen. Niet als alwetende adviseurs, maar als meedenkende partners. Maak kennis met ons!

Ineke van Sijl

Ineke, met een rijke ervaring in het onderwijsveld, als leerkracht, schoolleider van veelkleurige scholen, projectleider TOM en SlimFit heeft oog voor verschillen tussen kinderen en personeel. Ineke heeft een grote bijdrage geleverd aan de ontwikkeling en het ontwerp van Leren Anders Organiseren en is medeauteur van het boek ‘Leren anders organiseren; de praktijk van scholen die het jaarklassensysteem loslaten’. Ineke inspireert teams en geeft hen het vertrouwen om het ook echt anders te doen.

Mark ter Horst

Mark, met twintig jaar ervaring als innovatief leraar en leidinggevende, zet zich in voor stralende kinderen die erbij horen. Hij begeleidt leiders, leraren en teams om het onderwijs vanuit de bedoeling anders te organiseren, waarbij ontwikkeling centraal staat. Mark is nieuwsgierig, communicatief, sluit goed aan en begrijpt de kracht van inspirerende verhalen.

Stef van Wickeren

Stef, met een achtergrond als oprichter en leider van een innovatief kindcentrum, streeft ernaar ruimte te creëren voor authentiek leren met plezier. Hij kent de dynamiek bij verandering en doorontwikkeling. Stef introduceert werkende praktijkprincipes en bevraagt ieders drijfveren, het systeem en onze gewoonten. Zijn positieve energie en inventiviteit stimuleren anderen om zo nieuwe, effectieve leerwegen te verkennen, voor de kinderen én henzelf.

Lotte de Rooij

Lotte, antropoloog/informatiekundige, is gefascineerd door de vraag hoe mensen worden zoals ze zijn. Het interessantst vindt ze de samenhang tussen ‘iemand worden’ en opvoeding en onderwijs. Ze kijkt naar kindcentra als organisaties waar iederéén ontwikkelt en ‘in wording’ is. Leren anders organiseren is dan vaak een logisch gevolg. Lotte werkt veel als begeleider van teams en leiders bij het samen in ontwikkeling komen.

Elly Marwitz

Elly heeft in haar loopbaan als leerkracht, schoolleider en bestuurder veel ervaring opgedaan met vormen van ‘Leren anders organiseren’ , en gezien hoe kinderen en professionals in zo’n omgeving zichzelf kunnen ontplooien. Zij heeft veel scholen stap-voor-stap begeleid naar ‘onderwijs anders’, kent de veranderprocessen. Hierbij staat voor haar de factor ‘relatie’ voorop: niemand komt tot leren, als de relatie met anderen niet op orde is. Hierbij kijkt zij ook door de bril van systemisch werk.

Marius Berendse

Marius bouwt graag een leeromgeving waarin individuele kwaliteiten van het personeel een bijdrage leveren aan een teamprestatie. Dit om kinderen optimale ontwikkelkansen te bieden.
Hij heeft vanuit diverse rollen meegewerkt aan ontwerpen van Leren Anders Organiseren. Als landelijk projectleider van TOM en Slim Fit, maar ook als leraar, leidinggevende, facilitator en toezichthouder. Hij is mede-auteur van het boek ‘Leren Anders Organiseren’.
Zijn aandacht gaat vooral naar het sturen van veranderprocessen. Hoe breng je bestaande systemen in beweging vanuit respect voor de inspanning die tot heden werd geleverd.
Stapsgewijs bouwen aan beter onderwijs voor kinderen, dat is zijn drijfveer.

Anaïs Besemer

Anaïs is gefascineerd door de ontwikkeling van de mens; van eicel tot ouderdom. En met name de eerste 12 levensjaren zijn bijzonder omdat we dan zo snel en veel ontwikkelen. Hoe kan onderwijs optimaal bijdragen aan die ontwikkeling? Dat is de kernvraag van Anaïs wanneer ze met kindcentra werkt aan verbetering. Verbetering van visie op ontwikkeling en de vertaling hiervan naar de praktijk. Met training en coaching over pedagogiek en het anders organiseren begeleidt zij leiders en teams.

Heb je vragen of wil je meer informatie over wat wij kunnen betekenen? 

Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.